czwartek, 23 marca 2017

Skuterem przez Minorkę - relacja

Garść informacji o Minorce już się u nas pojawiło, także nadszedł czas na przedstawienie wyspy z drugiej strony - to co ma nam do pokazania.

Wyspę podzieliliśmy na trzy części - wschodnią, zachodnią i środkową. Dzięki temu udało nam się ją zwiedzić praktycznie całą w trzy dni. Wiązało się to oczywiście z wypożyczeniem skutera, ale dzięki temu dotarliśmy w miejsca do których komunikacja miejska nie dociera.

środa, 1 lutego 2017

Lwów naszymi oczami

Jak dojechaliśmy do Lwowa:

Wybraliśmy opcję dojazdu samochodem do granicy w Medyce, a następnie przekroczenie granicy na pieszo i dalej marszrutką do Lwowa (czas jazdy około 2 godziny). Przy granicy można zostawić samochód na parkingu, monitorowany, 6 zł za dobę. Przekroczenie granicy nie zajęło nam więcej niż 20 min. Bez żadnych problemów. Warto dodać, że piesze przejście znajduje się w innym miejscu niż granica dla samochodów. Należy zejść za biedronką w dół, a następnie skręcić w prawo, między dwoma parkingami. Marszrutki znajdują się około 500 metrów za przejściem granicznym i odjeżdżają mniej więcej co 40 min. Koszt ok 37 hrywien. Marszrutką dojedziemy do dworca kolejowego we Lwowie.

piątek, 30 grudnia 2016

Walim - Karpacz - Spacer w chmurach

Kto powiedział że weekend musi być nudny. Kolejna trasa zaplanowana, kolejne miejsca odwiedzone i zaliczone.

Rozpoczęliśmy od Sztolni Walimskich, wchodzących w skład wielkiego Projektu Rise, którego początek sięga II wojny światowej. W zachodniej części Gór Sowich oraz w okolicach zamku Książ III Rzesza rozpoczęła prace górnicze, których projekt zakładał powstanie podziemnych tras wydrążonych w górach oraz powstanie budowli nadziemnych spełniające określone funkcje.

poniedziałek, 14 listopada 2016

Minorca - garść informacji

Dzika, spokojna, ze skalistymi klifami, pełna ukrytych piaszczystych plaż - tak w skrócie można opisać drugą co do wielkości wyspę Balearów Minorkę. Jeśli ktoś spodziewa się tłumów turystów, imprez do rana to powinien wybrać się na sąsiednie wyspy. Tutaj znajdziemy ciszę, spokój i relaks.

środa, 6 lipca 2016

Jeden dzień w Kijowie

Nadszedł czas na małą podróż do Kijowa. W jedną stronę udało nam się znaleźć tani lot Wizzair, a w drugą stronę wybraliśmy się na zwiedzanie Ukrainy i wracaliśmy autobusem Eskana Bus.  Sam lot z Katowic odbył się bez żadnych problemów, szybko i sprawnie. Również, ze znalezieniem stanowiska odjazdu naszego busa nie mieliśmy większych problemów.

środa, 8 czerwca 2016

Przez Wiedeń i Bratysławę do Budapesztu - Majówka dzień 2

Drugiego dnia naszej Majówki, już przed 8 rano dotarliśmy do Wiednia. Jak się okazało było to jedno z najlepszych rozwiązań, ponieważ dzięki tak wczesnej porze udało nam się znaleźć miejsce parkingowe w samym centrum Wiednia. W późniejszych godzinach, wraz z falą napływu turystów jest to praktycznie niemożliwe. Mieliśmy także szczęście, że przyjechaliśmy tu w niedziele - wszystkie parkometry za darmo, a stoją wszędzie, dosłownie każde miejsce parkingowe jest płatne.

czwartek, 26 maja 2016

Przez Czechy do Wiednia - Majówka dzień 1

Korzystając z wolnego weekendu majowego, stworzyliśmy mały plan spędzenia razem czasu, który poświęciliśmy na zwiedzanie Naszych sąsiadów i nie tylko. Odwiedziliśmy Czechy, Austrię, Węgry oraz Słowację.